Ana Sayfa SİYASET 3 Mart 2014

FİKİRTEPE TAMAM, SIRA KADIKÖY’DE

Kadıköy Belediye Başkan Adayı Av. Hurşit Yıldırım, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş’

Kadıköy Belediye Başkan Adayı Av. Hurşit Yıldırım, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş’la yaptığı toplantı sonrası Kadıköy Belediyesi’nin yıllarca ihmal ettiği Fikirtepe imar sorununu çözerek bölge halkına müjdeyi verdi.

Fikirtepe Kentsel Dönüşüm Projesi Yıkım ve Temel Atma Töreni, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş, AK Parti Kadıköy Belediye Başkan adayı Av. Hurşit Yıldırım, AK Parti Kadıköy İlçe Başkanı Av. İsa Mesih Şahin ve Kadıköylü vatandaşların katılımıyla gerçekleşti.
Kadıköy Belediyesi’nin yıllarca ihmal ettiği Fikirtepe’nin imar sorunun çözen Kadıköy Belediye Başkan Adayı Av. Hurşit Yıldırım, bölge halkına müjdeyi verdi.
1 Mart Cumartesi günü Kadıköy Yeni Salıpazarı’nda düzenlenen törende konuşan Bakan Güllüce, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerini çok iyi bildiğini anlattı. Eskiden İstanbul’un susuzluk ve çöp sorunu yaşadığını hatırlatan Güllüce, şunları kaydetti:
“Eski İstanbul’u özlüyorlarmış. Tuzla’da belediye başkanı iken büyükşehir CHP yönetiyordu. Anadolu Yakası’nda iki tane büyük çöplük vardı. Ümraniye’de patlama oldu. Tam 38 kişi hayatını kaybetti. Göztepe’de kavşaktan aşağıya inerken hava kirliliğinden ışıkları görmeyen sürücüler birbirine giriyordu. Dünya Sağlık Örgütü, İstanbul için tehlike raporu verdi. O zamanki belediye başkanı, “Kaynatmadan suları içmeyin” diye bağırıyordu. Vatandaş da “Hangi suyu kaynatalım” diyordu. Allah o günleri bize bir daha yaşatmasın.”
Konuşmasında muhalefeti eleştiren Güllüce, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Allah bunların bu zihniyetinden, bunların bu projesiz projelerinden, sadece vıdı vıdı çenelerinden hem Fikirtepe’yi, hem Kadıköy’ü, hem de Türkiye’yi korusun. Ben daha yeni bakan oldum. Kadıköy Belediye Başkan adayımız atom karınca Hurşit Bey’le oturduk, “Fikirtepe’yi halletmemiz lazım” dedi. Bakanlık personeli İstanbul’a geldik, Hurşit Başkanımı da aldık Büyükşehir belediyesi ekibiyle iki gün çalıştık. Büyükşehir Başkanımıza “Ben 48 saate kalmaz bu imzayı atarım. 15 güne kalmaz müteahhitler ruhsatlarını alırlar” dedik. 36 saat sonra imzaladım. Ağzımızdan çıkan söz namustur. 15. gün oldu, bir harç ödemeden dolayı bir firma 6 saat geç kaldı hemen tweet atmaya başladılar. 60 sene bu milleti ne halde bıraktınız, bize 6 saat için hesabını soruyorsunuz.”
Bakan Güllüce, hükümetin, Marmaray, 3. havaalanı, metro, metrobüs gibi hizmetlerinin yanı sıra engelliler ve ailelerine yaptığı hizmetleri anlattı.
Türkiye’nin, kendi yerli silahını üretemeyen ülkeden, modern teknolojiyi ihraç eden bir ülke haline geldiğini vurgulayan Güllüce, her vatandaşın da artık uçağa bineceğini söyledi. Güllüce, “Uçaklar araba gibi oldu. Düşünebiliyor musunuz 57 tane havaalanı olan bir Türkiye var. Uçağa binmek eskiden lüks bir şeydi. Türkiye’de 57 havaalanını da 81 havaalanına çıkaracağız. Türkiye’de her vatandaş, her ekonomik durumda uçağa binip seyahat edebilecek.”

Başkan Topbaş’tan Kadıköy’e müjdeler olsun

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş; Fikirtepe’nin imar sorununu çözdüklerini ve başladıkları projeyi bitireceklerini söyledi.
“Bugün en az Fikirtepeliler kadar heyecanlıyım. Birileri “Yapamaz” dediler. Ama biz başladığımız işi bitiririz” diyen Başkan Topbaş, “Çünkü biz sözü namus bilir, yere düşürmeyiz. Söz ağzımızdan bir defa çıktığı zaman onun esiri oluruz. Böyle bir kültürün insanlarıyız. İnşallah Fikirtepe sosyal donatı alanları, otoparkları ve çevresiyle İstanbul’un modern yerleşim alanlarından biri olacak” diye konuştu.
Fikirtepelilere, “Sakın ha aldanmayın, güvenilir firmalarla çalışın. Çok diye tamah etmeyin” diye uyaran Kadir Topbaş, “2009’da Fikirtepe’nin imar planlarını yaptık. Öyle bir imar düzenlemesi yapalım ki halkımız kendisi kararını vermiş. Hiçbir yere vermediğimiz yoğunluğu buraya verdik. Lütfen güvenilir, düzgün firmalarla yola çıkın, yetki sizde” şeklinde konuştu.
Fikirtepe’de ruhsatları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın verdiğini, avan projeler ve bütün alt çalışmalarının İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapıldığını aktaran Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Milletimizin barınma ihtiyacını karşılamanın gururunu yaşıyoruz. Arkası devam edecek inşallah. İnşallah buradaki başka mahalleler de dönüşüme katılmak isteyecek. Kentsel dönüşümde yetki ilçe belediyelerinde. Kadıköy’de neden dönüşüm için adım atmadılar. Bunun hesabını seçimde soracağınıza inanıyorum. Kadıköy’ün makus talihi değişsin. AK Parti bir kere Kadıköy’de belediye başkanlığını alsın. Deli gibi yapılan hizmetlerden dolayı bir daha vatandaşlar bırakmaz.”
Kuşdili Çayırı’nın planlarını değiştirdiklerini, altı yeraltı otoparkı olacak alanın üstünü yeşil alan olarak düzenleyeceklerini anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Hasanpaşa’da Gazhane Projesi’nin ihalesi yapıldı. Müteahhide Pazartesi günü yer teslimini yapıyoruz. İnşallah 400 gün sonra kurdeleyi beraber keseriz. Yeni bir konsept içinde kültür ve sanat aktivitelerinin olacağı bir tesisi ortaya çıkartacağız. Öte yandan, biyolojik ömrünü tamamlayan Göztepe Parkı’nda da yaptığımız çalışmaları biliyorsunuz. İmrenilecek, muhteşem bir park ortaya çıkarttık. 15 milyonluk İstanbul ailesinin tamamının mutluluğunu arzu etmekteyiz.”

Kadıköy’e dünyaya parmak ısırtacak meydan projesi

Konuşmasında Kadıköy Meydan Projesi’ni de hayata geçireceklerini müjdeleyen Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Bambaşka imrenilecek bir proje olacak. Bir takım spekülasyonlarla sosyal medyada karalamaya çalışıyorlar. Kadıköy’e yakışacak, dünyaya parmak ısırtacak çok güzel bir meydan projesi yapacağız. Biz hizmeti insanın olduğu her yere yapıyoruz, ilçe ayrımı yapmıyoruz. Sadece Kadıköy’e 1 milyar 709 milyon yatırım yaptık. Bizi ihmal ediyorlar diyemezler. Artık ezber bozulsun, kader değişsin istiyoruz. Bir başka altın dönem başlasın.”
Bakan İdris Güllüce ve Başkan Kadir Topbaş, konuşmaları ardından butona basarak Fikirtepe’deki yıkımı gerçekleştirdi. Ardından da yine butona basılarak temel atma töreni gerçekleştirildi. Müteahhit firmanın temsilcisinden konutların 24 ayda bitirilmesi sözünü alan Topbaş, ev sahibi olacak vatandaşlara “İnşallah Sayın Bakanımızla birlikte 2 sene sonra balkonunuzda çay içmeye geleceğiz” dedi.
Başkan Topbaş’ın müjdesini verdiği Kadıköy Meydan Projesi ile 230 bin metrekarelik Kadıköy sahili, metro istasyonu, Haldun Taner Tiyatrosu, vapur iskeleleri, Rıhtım Caddesi ve Haydarpaşa arasındaki 60 bin metrekarelik alanı yayalaştırılacak. Rıhtım Caddesi’nde trafik yer altına alınacak. Trafik rahatlayacak, meydandaki döşemeleri yenilenecek, kıyı düzenlemesi yapılacak. Meydanda; bisiklet yolu, restoran ve büfe, wc yer alacak. Mevcut ağaçlar korunacak, yeni ağaçlar dikilecek. Meydandaki başöğretmen Atatürk anıtı çevresi düzenlenecek ve yeşillendirilecek.

Bölgenin inşaat firma sahipleride konuştu

Fikirtepe’de 3 ayrı adada toplamda yaklaşık 2 bin konut yapacaklarını anlatan Selimoğlu Group Yönetim Kurulu Başkanı Aydoğan Selimoğlu, Fikirtepe’nin dönüşüm projelerinde Pana Yapı ile ortaklık kurduklarını ifade etti. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın imar yetkilerini İBB’ye devretmesi ile artık daha hızlı hareket edeceklerini anlatan Selimoğlu; “Bir müddetten beri beklediğimiz imar düzenlemeleri ve mülk sahipleri ile yaptığımız görüşmeler artık sonuçlandı. Uzun bir sürecin ardından ruhsat alma aşamasına geldik. Artık Fikirtepe’deki projelerimize başlayabiliriz” diye konuştu.

İstanbul’un kentsel dönüşümünde rol üstlenmekten büyük memnuniyet duyduğunu belirten Pana Yapı Yönetim Kurulu Başkan Yrd. Kürşat UFUK; “2014 yılı için projelendirdiğimiz Fikirtepe projelerimizde mutlu sona ulaşıyoruz. Selimoğlu Group ortaklığıyla Fikirtepe’nin dönüşümünde son derece faal bir şekilde rol üstleniyoruz. Bölgede toplam 2000 konut ve ticari alanlardan oluşan projeler inşa edeceğiz. Bir dünya şehri olarak konumlanan İstanbul’un kentsel dönüşümünde rol almaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. İstanbullular’ın mutluluğu, bizimde mutluluğumuz olacak” dedi.