Ana Sayfa İÇ POLİTİKA 18 Haziran 2018

İstanbul’a üç katlı büyük tünel

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Tabii şimdi bir başka hedef daha var; 3 katlı büyük İstanbul tüneli projesi. Dünyada örneği yok, Boğaz’a onu yapıyoruz”

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti Büyük İstanbul Mitingi’ne katıldı. Yenikapı’da düzenlenen mitingde halka hitap eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, vatandaşları selamlayarak Ramazan Bayramlarını tebrik etti.

“İSTANBUL’A İTİBARINI YENİDEN KAZANDIRDIK”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında İstanbul’un dünyanın merkezi olduğunu belirterek, bu şehre hizmetin sadece Türkiye’ye değil, dünyaya da hizmet etmek olduğunu söyledi. İstanbul’un aynı zamanda bir başlangıç olduğuna dikkat çeken Cumhurbaşkanı Erdoğan, kendilerinin de Türkiye’ye hizmet yolculuğuna İstanbul’dan başladığını hatırlattı.

“Milletimize dair hayallerimizin nüvelerini önce İstanbul’da hayata geçirdik” diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçmişte İstanbul’un içme suyu olmayan, çöp dağlarının yükseldiği, havası kirli bir şehir olduğunu hatırlatarak sözlerini şöyle sürdürdü: “AK Parti temizliktir, AK Parti huzurdur, AK Parti mutluluktur. Biz bunu sağladık, bunu başardık, başarmaya devam ediyoruz. İnsanların yaşamaktan usandığı bir şehir 4,5 yıl içerisinde Türkiye’nin huzur ve güven adasına çevirdik. İstanbul’a itibarını biz yeniden kazandırdık. Kültür, sanat, ulaşım, çevre, sosyal yardım ve diğer alanlarda İstanbul’u tarihinin en kaliteli belediyecilik hizmetleriyle tanıştırdık.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul’dan aldıkları güç, cesaret ve vizyonla ülkeyi yönetmeye talip olduklarını belirterek, İstanbul’da olgunlaştırdıkları hizmet anlayışını 2002’den itibaren tüm Türkiye’ye yaydıklarını ifade etti. Konuşmasında IMF’ye olan 23,5 milyar dolarlık borcu sıfırladıklarını hatırlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Merkez Bankası döviz rezervlerini 27 buçuk milyar dolardan 110 milyar dolarak çıkardıklarını hatırlattı.

“İSTANBUL’DA ÜNİVERSİTE SAYISINI 21’DEN 57’YE ULAŞTIRDIK”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Esnafın siftah yapamadığı için kepenk kapattığı bir ülkeyi bölgesinin ticaret merkezine biz dönüştürdük. Maaş ödemelerini dahi güçlükle yapabilen bir ülkeden, memurunu enflasyona ezdirmeyen bir ülkeye biz getirdik. İşçisini unutmuş, emeklisine sırtını dönmüş, çiftçisini kaderine terk etmiş bir ülkeyi, emeklisine bayram ikramiyeleri veren bir ülkeye biz getirdik. Nasıl 4,5 yıl içerisinde İstanbul’u yeniden yaşanabilir bir şehir haline getirdiysek, ülkemizi de 16 senede yepyeni bir çehreye biz kavuşturduk.

16 yılda İstanbul’a 236 katrilyonluk yatırım yaptıklarını bildirerek şunları kaydetti: “İstanbul’a toplam 34 bin yeni derslik kazandırdık. Eğitim ve kültürde şehrimizin vizyonumuzu genişlettik. İstanbul’da 21 olan üniversite sayısını, 4’ü vakıf meslek yüksekokulu olmak üzere 57’ye ulaştırdık. 2002’de 206 bin olan İstanbul’daki üniversite öğrenci sayısı bugün ne biliyor musunuz? 890 bini geçti. 14 bin 500 kişilik yeni yükseköğrenim yurt binaları açtık, önümüzdeki 3 yıl içinde 14 bin 250 kişilik yeni yurt binaları daha açıyoruz.”

İstanbul’daki Atatürk Kültür Merkezi’ni Türkiye’nin bir numaralı opera binasını yapmak üzere yıktıklarını aktaran Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ağa Camii dışında camisi olmayan Taksim’e 5 bin kişilik cami yapmakta olduklarını dile getirdi.

“İSTANBUL’U KÜLTÜR VE SANAT MERKEZİ HÂLİNE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rami Kışlası’nı 7 milyon ciltlik bir kütüphaneye çevirdiklerini belirterek, “Biz yeniden İstanbul’u kültür, sanat noktasında bir merkez hâline dönüştürüyoruz, bu adımları biz atıyoruz. Kuleli Askerî Lisesi’nin restorasyonunu yaparak onu da müzeye dönüştürüyoruz. Ülkemizin birçok şehrinde tematik müzeler yapıyoruz. İstanbul’da müzik müzesi ve sikke müzesi kuracağız. Şimdi bir önemli müjde var, o da şu: Yassıada vardı ya, o Yassıada’yı biz Demokrasi ve Özgürlükler Adası’na çeviriyoruz” diye konuştu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Haliç’te bir bilim ve teknoloji merkezi kuracaklarını belirterek, “Haliç tersanesini bilim ve teknoloji merkezi yapıyoruz. Hazırlıklar tamam ve süratle inşallah yıkımı yapılacak ve Haliç Tersanesi devasa bir bilim ve teknoloji merkezine dönüşecek ve bu Avrupa’nın en büyük bilim ve teknoloji merkezi oluyor” dedi.

“ATATÜRK HAVALİMANI’NIN TAMAMI MİLLET BAHÇESİ OLACAK”

Sağlıkta İstanbul’a adeta çağ atlattıklarını söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “53’ü hastane olmak üzere, toplam 129 adet sağlık tesisi inşa ettik. Yatırım bedeli yaklaşık 5 katrilyon olan 14 adet sağlık tesisimizin inşası devam ediyor. İstanbul’un iki yakasına toplamda 7 bin yataklı 2 dev şehir hastanesi yapıyoruz. 2 bin 682 yataklı Başakşehir Şehir Hastanesi’nin yapımı devam ediyor, 2 yıla kadar tamamlanacak. 4 bin 200 yataklı Sancaktepe Şehir Hastanesi ise şu anda YPK onayında. Sosyal hayatta İstanbul’da 30 yeşil alan ve 5 büyük millet bahçesini hayat geçiriyoruz. Daha önce söyledim, Atatürk Havalimanı’nın tamamını yeni havalimanın hizmete girmesiyle birlikte İstanbul için bir millet bahçesine dönüştürüyoruz. Amerika’daki Central Park’ın 3,5 kat büyüklüğünde; bize bu yakışır. Başakşehir, Maslak, Pendik ve Bakırköy’deki 4 büyük şehir parkları tamamlanarak İstanbullu hemşerilerimin hizmetine sunulacak.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Haliç Kompleksi projesiyle İstanbul’un çehresinin değişeceğini söyleyerek konuşmasına şöyle devam etti: “İmar planı tamamlanan ve yaklaşık 1,5 katrilyon lira maliyet olan projeyle yat limanı, yaşam merkezi, sosyal ve kültürel alanlar yapacağız.”

“DÜNYADA ÖRNEĞİ OLMAYAN 3 KATLI TÜNEL PROJESİ”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Yapacağımız daha çok iş var, yürüyeceğimiz çok yol var” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Hızlı tren inşallah Avrupa’yla buluşacak. 230 kilometre ve yatırım bedeli 3,2 katrilyon Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının ihalesine 2018 yılı sonunda çıkılacak. İstanbul üçüncü havalimanının inşası bitmek üzere. İnşallah 29 Ekim’de ilk etabını hizmete sunuyoruz. Tabii şimdi bir başka hedef daha var; 3 katlı büyük İstanbul tüneli projesi. Dünyada örneği yok, Boğaz’a onu yapıyoruz. Kanal İstanbul projemizle ilgili hazırlık çalışmalarımız devam ediyor. Yaklaşık olarak uzunluğu biliyorsunuz Kanal İstanbul’un, 45 kilometre. Ama burada iki adete butik şehir kuracağız her iki tarafta ve bu aynı zamanda bizim rezerv alanlarımız da olmuş olacak. Ve biz bunu kurarken Boğaz’ın o stratejik sıkıntısını ortadan kaldıralım istiyoruz.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasının devamında hayvanlara kötü muamele ile ilgili olarak son günlerde kamuoyunda yer alan farklı olaylarla ilgili değerlendirmelerde bulundu.