Ana Sayfa KÖŞE YAZILARI 9.08.2017 455 Görüntüleme

Dünden Bugüne

MERYEM ANA

-Hz. İsa’nın annesi…
-Meryem ana kadar hiçbir kutsal profil bu kadar tartışmasız, saf, lekesiz ve sevgiyle benimsenmemiştir.
-İslam ve Hristiyanlıkta ortak kutsal kişi kabul edilen Meryem ana belkide kıyamete yakın gerçekleşeceğine inanılan ( müslümanlar tarafından ) Hristiyanlık ve müslümanlığın birleşmesinin temeli olacaktır.
-Meryem ana mabede adanmış ve mabedde büyümüş bir çocuk ve büyüdüğünde bakire olduğu halde Hz. İsa’yı mucizevi bir şekilde dünyaya getiren, Kuran’da adı geçen tek kadın.
-Hz. İsa’dan sonra bir süre daha yaşamıştır. Bazılarına göre Kudüs’te bazılarına göre İzmir Selçuk’ta Bülbül Dağında yaşamış ve dünyaya gözlerini kapamıştır. Daha sonra ki zamanlarda Hristiyanlar arasında çok tartışılan ve konuşulan bir kutsal kişilik haline gelmiştir.
– 321 yılında toplanan İznik konsülünde teslis-üçleme (baba-oğul-kutsal ruh) kabul edildiğinde Meryem ananın insan üstü bir varlık olduğu inancınında kapısı açılmış oldu.
-431 yılında toplanan Efes konsülünde Meryem ana Theodoks yani “tanrının annesi” olarak kutsandı.
-680 yılında Roma konsülünde Meryem ana “kutsanmış, lekesiz, ebedi bakire” ilan edildi. Onun kutsal ruh olduğu teyit edildi. Böylece teslis-üçleme inancı güçlenmeye başladı.
– 1896 yılında Papa Piux IX, Bülbül Dağını hac merkezi ilan etti.
-1991 yılında Time dergisi Aralık sayısında tarihin ilk feministi ilan edildi Meryam anayı.
– İncil 4 kitaptan oluşmaktadır : matta-markos-luka-yuhanna. Matta ve Luka incilleri Meryem ananın bir bakire olduğunu ve Hz. İsa’nın mucizevi bir şekilde babasız doğduğunu anlatır ( bakire gebelik ).
Yine Luka incilinde Meryemin tanrının annesi olduğu söylenir.
-Katolik ve Ortodoks mezheplerine göre Meryem ana her zaman bakiredir ( ebedi bakirelik ). Bu inanç rahip ve rahibelerin bekaret geleneğini başlatmıştır. Protestan mezhebinde böyle değildir. Onlar rahip ve rahibelerin bakire kalmak zorunda olmadıklarını savunur.
– Aslında Meryem ana en başta insan olarak kabul edilirken zamanla kutsal ruh ve tanrının annesi şeklinde inanç değişmiştir. Bunun da en büyük nedeni İsa inancının değişmesidir. Hz. İsa’ya tanrının oğlu diyebilmek için meryeme de kutsal ruh veya tanrının annesi denilmiştir…

selyus